Сметките за комунални услуги за 2024 година мора да се достават во декември. За да биде сигурно дека божиќната пошта ќе стигне на време, мора да се почитуваат роковите. Исплатите на пензии во готовина повеќе не се достапни. Deutsche Bahn воведува нов возен ред. Што уште носи декември за потрошувачите?
Истек на рокот за поднесување на сметките за комунални услуги
Сметките за комунални услуги за 2024 година мора да им бидат доставени на станарите најдоцна до 31 декември. Во сметката мора да се прикажува дали постои разлика помеѓу месечните авансни уплати и реалните оперативни трошоци (вода, греење, одвоз на ѓубре) за пресметковниот период. Овој рок е законски утврден во член 556 од Германскиот граѓански законик (BGB). Во него пишува:
„Пресметката мора да му се достави на станарот најдоцна до крајот на дванаесеттиот месец по завршувањето на пресметковниот период“.
Ако сопственикот го пропушти рокот, тој го губи правото да побарува дополнителни трошоци — освен ако не е виновен за доцнењето. Но, барањата за евентуални вишоци на уплати остануваат важечки.
Исплата на пензии само на банкарска сметка
Од 1 декември Deutsche Bank (наследник на Postbank) престанува со исплати на пензии во готовина. Сите кои порано добивале пензија со уплатница, отсега ќе добиваат само банкарски трансфер. Тоа значи дека од јануари банкарска сметка ќе биде задолжителна.
„Ова беше единствената преостаната можност во Германија за примање пензија во готовина. Засегнатите пензионери неколку пати писмено беа известени за укинувањето“, објаснува германското пензиско осигурување.
Сите што сè уште немаат сметка треба брзо да отворат една, бидејќи исплатите може привремено да бидат стопирани — но ќе бидат префрлени ретроактивно штом се отвори сметката.
Нов возен ред на германските железници
Новиот зимски возен ред на Deutsche Bahn стапува во сила на 14 декември. ICE возовите ќе поврзуваат 21 германски град на секои половина час — „речиси двојно повеќе“ од порано, според DB. Меѓу градовите се Хамбург, Хановер, Касел, Ерфурт, Хале и Берлин.
Ќе има повеќе „Sprinter“ возови (побрзи, со помалку застанувања) меѓу Берлин–Минхен и Хамбург–Франкфурт.
По првпат по шест години, цените на далечните релации остануваат стабилни, но е веќе познато дека Deutschlandticket од јануари ќе чини 63 евра наместо 58.
На меѓународно ниво:
• нова Eurocity линија Лајпциг – Краков,
• нови ICE врски со Швајцарија,
• повеќе долги линии кон девет европски земји (Белгија, Чешка, Данска и др.),
• директен ICE од Ерфурт до Париз.
Повеќе не важи „Chancen-Aufenthaltstitel“
Оваа дозвола внесена во 2022 година — со цел да им даде шанса за останување на долгогодишно толерирани странци — истекува на крајот на годината. Таа овозможува престој до 18 месеци за да се најде работа и да се регулира статусот.
Нови апликации се можни само до 31 декември; веќе издадените дозволи продолжуваат да важат.
Испратете ги божиќните подароци навреме
Ако испраќате божиќни честитки, почитувајте ги роковите на Deutsche Post за навремено пристигнување:
Писма и разгледници:
• во Германија: 20 декември (препорачано – 22 декември)
• во Европа: 12 декември
• надвор од Европа: 5 декември
Пакети:
• во Германија: 20 декември
• во Европа: 15 декември (во соседни земји може порано)
• надвор од Европа: 26 ноември
Експрес достава: 22 декември
Балконски соларни системи без специјални приклучоци
Во декември треба да биде објавен новиот стандард VDE DIN VDE V 0126-95. Овој стандард ќе ја укине потребата за скапи специјални приклучоци кај малите балконски соларни системи. Тие ќе може да се приклучат на обичен Schuko штекер — ист тип како кај машините за перење и компјутерите.
Услови:
• максимална моќност на системот 960 W
• инверторот да ограничува на 800 W
• штекерот да има заштитно куќиште или вграден прекинувач
Постоечките системи не се засегнати.
Тест-фаза за автономно возење
Од 1 декември Германија првпат дозволува законско далечинско управување на возила. Во петгодишната тест-фаза, возилата ќе може да се контролираат од централни контролни центри — на пример, за автоматско доставување на возило за carsharing или за флексибилни такси услуги без возач.
Тоа значи дека во возилото нема да има возач — тој ќе управува од друга локација. За почеток важи само за одредени транспортни и тест-возила. Уредбата поставува строги технички и безбедносни стандарди за спречување несреќи и злоупотреби.
Текстот е авторска сопственост и неговата содржина не смее да се превзема во целост или делови без претходна согласност од авторот или порталот Емигрико.

