Сè што треба да знаете за работната позиција ДИСПЕЧЕР

Сигурно илјада пати сте слушнале дека некоја ваша пријателка (или пријател) се вработила во американска компанија која се занимава со диспечерство и дека таа (или тој) има плата која надминува 2000 евра. Генерално, најголем дел од кандидатите кои се пријавуваат за работното место диспечер, се пријавуваат затоа што платата е висока. Но, ајде навистина да разгледаме какви се барањата за работа како диспечер од почеток до крај.
Зошто американските компании вработуваат диспечери од Македонија?

Во изминатите неколку години стана многу популарно за американските компании да отвораат деловни позиции за диспечери од Македонија. Една (ако не и единствена) причина за тоа е ЕВТИНАТА РАБОТНА СИЛА. Да, добро слушнавте, платата за работното место диспечер во Америка е над 6.000 евра, што ги наведува сопствениците на компании да си ја вршат работата надвор од Америка, поточно во земји како Македонија, Србија, Босна и Херцеговина, Црна Гора…

Што е уште поинтересно, фирмите се во сопственост на Македонци, Срби, Босанци, Црногорци… 

Кои се условите за да станете диспечер?

Кога ни е јасно дека ни треба плата од над 1.000 евра, време е да го разгледаме сето она што ќе го побара од нас компанијата за која аплицираме:

  1. Англиски јазик – со оглед на тоа дека се пријавувате за работа во Америка (иако тоа го правите од овде), клучно е доброто познавање на англискиот јазик. Секако дека има поими со кои веројатно ќе се сретнете за прв пат, но не грижете се, сè може да се научи, волјата е важна…
  2. Мултитаскинг – или во превод, способност да извршувате неколку задачи одеднаш. Најчесто се однесува на способноста на кандидатот да одговара на телефонски повици, е-пошта и да ги следи движењата на возачот без да биде расеан од една задача.
  3. Тимска работа – како и во секој бизнис каде што има тим.
  4. Втора и трета смена – така е како е, но кога сакаме да работиме за Американците, време е да се прилагодиме на нивната временска зона. Смените започнуваат после 13 часот и завршуваат следниот ден околу 6 часот наутро.
  5. Знаење – пред неколку години фирмите вработуваа без услов некој да има искуство во диспечерство, но денес состојбата е значително променета со оглед на тоа што во оваа гранка има се повеќе фирми и диспечери. Она што е сигурно е дека со текот на времето ќе се зголемуваат критериумите во однос на искуството кога станува збор за диспечерската работа. 
Кои задачи ги извршува диспечерот?

Како што кажавме и претходно, диспечерот мора да поседува мултитаскинг способности за добро да ја заврши работата. Во продолжение ќе наведеме некои од работните задачи на диспечерот, со напомена дека секоја компанија има своја дистрибуција на работни места, но во повеќето компании сето горенаведено го врши диспечерот:

  1. Проверка на возачот – на почетокот на смената диспечерот треба да провери кај својот возач дали е спремен за новиот ден;
  2. Проверка и следење на е-пошта, како и одговарање на истата;
  3. Комуникација со брокери – купување на рути/тури, комуникација за утовар, истовар или проблеми што може да се појават;
  4. Испраќање на возачот – испраќање на сите информации до возачот за стоката што треба да ја подигне (локација, тежина, време, итн.);
  5. Следење на возачите дали заминале/пристигнале за утовар/растовар, како и информирање на брокерот за статусот;
  6. Поддршка за сите (не)предвидени ситуации кои можат да се појават за време на смената;
  7. Организација и подготовка на логистика и за тековниот и за наредниот ден (креирање распореди, купување тури…).
Дали транспортните компании вработуваат само диспечери или имаат и други работни места?

Транспортните компании не вработуваат само диспечери! Како и повеќето компании, транспортните компании имаат повеќе персонал, така што има по нешто за секого. Ќе се сложите со нас, не е секој за се, па не секој е роден да биде диспечер. Друг персонал што е потребен во камионската индустрија (покрај диспечерите):

  1. Recruiting (регрутер) – кадар кој се занимава со вработување;
  2. Сметководство – персонал одговорен за сметководствениот дел. Долгови: фактурирање кон клиенти, пресметка на плата за возачи, исплата на плата на возачи, водење комплетна документација за приходите и расходите на компанијата…;
  3. Безбедност – т.е. безбедност и на камионот и на возачот. Во зависност од големината на компанијата, одделот за безбедност може да се подели (и во повеќето случаи е) поделен на неколку области (ELD, Одржување итн.)

За повеќе вакви и слични информации придружете ни се во нашата фејсбук група Македонци во Германија

Приклучете се на БАРМЕР, надоброто здравствено осигурување во Германија