Часовите за обука за возење во Германија се поскапи од кога било досега, пишуваат германските медиуми и наведуваат дека оние кои сега сакаат да седнат зад воланот на автомобилот мора да издвојат од 3.000 до 4.000 евра. Ова, предупредува германскиот автомобилски клуб (AvD), ќе доведе до тоа возачката дозвола да остане сон за оние со ниски, па дури и средни примања.
Затоа, возачките дозволи се во опасност да станат луксуз, поради што AvD ги повикува политичарите да реагираат, пишува списанието Fenix. Високите цени може да доведат до проблеми на повеќе нивоа, бидејќи за многу занимања неопходна е возачка дозвола Б класа (медицински сестри, разни занаети…).
ADAC, исто така, забележа дека часовите за возење стануваат сè поскапи. Автоклубот утврди дека најголеми двигатели на цените се „поскапувањето на возилата, поскапувањето на горивото и пред се зголемувањето на трошоците за персонал, бидејќи има сериозен недостиг од возачки инструктори“.
Меѓутоа, кога станува збор за цените, постојат големи регионални разлики. Според информациите на ADAC, до 95 евра за час возење се плаќаат за т.н., пропишани со закон. специјални патувања (најмалку дванаесет часа на автопати, селски патишта, возење во темница).
Според планот и програмата, има каква е обврската на секоја обука да помине за возачка дозвола и соодветно се формираат трошоците.
Тука спаѓаат основните административни трошоци и трошоците за теоретска настава, кои во моментов се помеѓу 400 и 600 евра, основни часови по возење во траење од 45 минути, кои чинат помеѓу 55 и 75 евра по лекција, 12 специјални часови кои чинат помеѓу 65 и 95 евра ( 4 часа на автопатот, 5 на копно и 3 часа ноќно возење).
Потребно е да се издвојат пари за материјал за учење помеѓу 60-80 евра, трошоците за теоретскиот испит кои чинат околу 22,49 евра за Б категорија, трошоците за одржување на практичниот испит 116,93, трошоците за практичниот испит што ги наплатува возачката училиште кои се меѓу 50 и 100 евра, очен преглед кој може да се направи кај секој оптичар и чини 6,43 евра, курс за прва помош кој е помеѓу 14,5 и 40 евра, фотографии од пасош кои се околу 5-10 евра и барање за возачка дозвола која зависи од местото и се издава во управата за сообраќајни дозволи и чини меѓу 40 и 70 евра.
Дали се потребни дополнителни часови (и трошоци)?
Доколку инструкторот за возење не го поучи доволно својот клиент и поради тоа тој падна на тестот, ученикот потоа мора да закаже дополнителни часови за да се пререгистрира за тестот. Тоа потоа чини дополнително. Во секој случај, денес, во просек, потребни се повеќе часови возење пред луѓето да бидат подготвени да го полагаат тестот отколку порано.
Пред 20 години беше околу 20, а денес од 30 до 40 часа. .
За разлика од периодот пред 20 години, се промени и самата обука, па покрај возењето, сега е потребно да се совладаат и новите системи за асистенција во теорија и пракса, кои се дел од испитот.
Според информациите од Берлинската асоцијација на инструктори за возење, нема доволно термини за тестирање, особено во големите градови.
„Во Берлин речиси и да нема термини. Ако треба да чекате четири месеци за испит, дотогаш сепак ви требаат најмалку две двочасовни сесии неделно. Тоа брзо значи дополнителни 600 евра. А ако не помине, па плаќаш двојно“, објаснуваат тие.