Зошто половните автомобили во Германија се поскапи од било кога?

„Во моментов имаме помалку користени автомобили отколку клиенти. Половните автомобили станаа ретка стока “, рече Томас Пекрун, заменик-претседател на Централната асоцијација за германска автомобилска трговија (ЗДК).

Новите автомобили се чекаат долго време, а цените се високи. Затоа, многу граѓани се одлучуваат за користени возила. Но, во меѓувреме ги нема доволно, па поскапеа. Подобрување не е на повидок пред 2023 година, пишува Дојче веле.

Во Германија обично има голем избор на користени автомобили. Од вкупниот број продадени возила најмногу се користени. Но понудата значително се намали во последно време.

„Во моментов имаме помалку користени автомобили отколку клиенти. Половните автомобили станаа ретка стока “, рече Томас Пекрун, заменик-претседател на Централната асоцијација за германска автомобилска трговија (ЗДК).

Затоа, клиентите треба да платат повеќе за достапните користени автомобили. Според Пекрун, цените пораснале за пет до десет проценти. Има и понови половни автомобили кои чинат повеќе од истите нови автомобили, бидејќи испораката на нови во моментов е многу подолга.

Мартин Вајс работи за DAT, организација основана во 1931 година за неутрално и објективно да ја процени вистинската вредност на автомобилот. Тој е зачуден кога ги набљудува актуелните трендови во индустријата.

„Пазарот полуде“, вели тој, додавајќи дека половните автомобили се поскапи од кога било, „дури и 15 отсто повеќе“. Вајс вели дека во поединечни случаи цената може да биде и поголема. Како прво, автомобилите со дизел мотори сега се многу поскапи отколку во првите години по избувнувањето на скандалот со лажните емисии.

Намалена понуда, недостиг на чипови

Експлозијата на цените беше предизвикана од пандемија и постојан недостиг на чипови за автомобилска електроника. Во 2020 година, поради пандемијата, регистрирани се помалку нови автомобили, од кои некои сега недостасуваат како половни автомобили. Дополнително, компаниите за изнајмување автомобили моментално помалку инвестираат во возила кои за кратко време ќе бидат понудени на продажба.

Паднал и бројот на регистрации на нови автомобили кои дилерите ги прогласуваат за користени по само еден ден. Пекрун забележува дека премалку автомобили се едноставно пуштени. Бидејќи клиентите чекаат нов автомобил една година поради недостиг на чипови, тие се повеќе прибегнуваат кон користени автомобили. Ова дополнително ја намалува понудата.Подобрување не е на повидок пред 2023 година.

Тешко дека ситуацијата би можела да се подобри во оваа нова година. „Ќе имаме и зголемени цени за половни автомобили во 2022 година“, предвидува Пекрун. И аналитичарот на автомобилскиот пазар Вајс смета дека постепено ќе се нормализира пазарот не порано од 2023 година. Веќе минатата година цените пораснаа. Според пресметките на DET, Германците за купување на половен автомобил потрошиле во просек по 14.730 евра, што е за 19 отсто повеќе од 2019 година. За споредба, според студијата на „Франкфуртер алгемајне цајтунг“ (ФАЗ), половен автомобил во 2001 година чинел во просек 8.310 евра.

Сите сегменти на пазарот на половни автомобили не се погодени од поскапувањата. „Не гледаме пораст на цените на електричните автомобили“, вели Вајс. Тој објаснува дека се добиваат значителни државни субвенции за набавка на нови автомобили од овој сегмент, но и дека купувачите имаат чувство дека купуваат застарена технологија, бидејќи производителите на овој автомобил од година во година се подобруваат.

Најскапите се користените автомобили кај локалните дилери и на виртуелните платформи како „Auto1“ или „wirkaufendeinauto.de“. Евтините автомобили може да се купат на аукции или преку приватни огласи. Во овие случаи, клиентите треба да имаат барем основно техничко знаење, инаку некој би можел да им продаде лоша стока по висока цена.

За повеќе вакви и слични информации придружете ни се во нашата фејсбук група Македонци во Германија