Како да најдете работа во Германија

Постојат многу спротивставени мислења за работните понуди во Германија. Некои веруваат дека работа во Германија е тешко да се најде, некои навистина се борат да најдат добра работа. Некои се на мислење дека, во моментот кога ќе стапнат во Германија ќе бидат презаситени со понуди и избори на работни места, а некои баш и го доживуваат токму тоа.

Добра вест – работни места има на претек во Германија. Сепак, огромното мнозинство од нас сè уште треба да бараме работа и со сите напори да се бориме за позиција, бидејќи ништо нема да дојде само по себе. Особено е предизвик да се најде првата работа.

Каде да барате, како да постапите и како да ги зголемите вашите шанси да ја добиете посакуваната работа?

Каде да барате работа во Германија?

Постојат многу места и начини да барате работа. За почеток, можеме да го поделиме пребарувањето на активно (сам барам) и пасивно (некој друг бара за мене).

Пасивна работа може да се најде преку разни државни и приватни агенции за вработување.

Arbeitsamt, државниот зсвод за вработување, е логичен 1 чекор за секој што штотуку дошол во Германија. По пријавувањето во Arbeitsamt, има краток разговор со вашиот агент и одите дома надевајќи се дека ќе ви се јават со понуди. Од лично искуство, ова не се случува. Лично, јас бев под Arbeitsamt 4 месеци и не добив ниту една понуда за работа. Arbeitsamt има обврска да ви најде работа само кога ќе добивате парична помош од нив. Сè додека чекате работа „бесплатно“, а секој што веќе не работел во Германија е слободен, немајте големи очекувања.

Друг начин за пасивно барање работа се приватните Personal Vermittlung агенции. Наспроти мислењето дека тие бараат работа за вас, овие фирми едноставно бараат работна сила за своите клиенти, компании кои бараат специфични профили на вработени. Значи, во случај да ви најдат работа, тие добиваат плата од компанијата што ве вработила. Треба да се биде свесен дека агенциите за персонал генерално бараат специфични знаења и квалификации. Колку сте поквалификувани и поуспешни во вашата деловна активност, толку повеќе смисла имаат таквите агенции, па дури и станувате „мета“ со која агенциите контактираат и се обидуваат да ве убедат да се преселите кај друг работодавач. Тоа е многу добро чувство и сигурно не е нешто на што сме навикнати повеќето од нас кога работиме во Македонија.

Подобар и побрз начин да најдете работа е активно пребарување. Активно едноставно значи дека ние директно бараме отворени позиции и самите аплицираме за нив.

Најдоброто место за активно барање работа е интернетот. Тука можеме да разликуваме.

1. Пребарувачи – специјализирани пребарувачи кои ги скенираат веб-страниците на компаниите и пребаруваат понуди за работа. Ова е многу добар начин што јас лично го користев. Некои од пребарувачите се:
https://de.indeed.com/
https://www.kimeta.de/
https://de.jobrapido.com/

2. Интернет платформивеб страници, портали со огласи за работа. Тука компаниите плаќаат за да ги рекламираат своите работни места.
https://www.stepstone.de/
https://www.monster.de/
https://www.stellenanzeigen.de/
Аrbeitsamt исто така има и свој портал на интернет: https://jobboerse.arbeitsagentur.de/vamJB/stellenangeboteFinden.html?execution=e1s2&d_6827794_p=1

3. Социјални мрежи фокусирани на такви теми:
https://www.xing.com/
https://de.linkedin.com/

4. Веб страници на фирми – повеќето компании имаат на страницата „karieree” каде се објавуваат слободни работни места или информации за контакт за т.н. апликација за работа (ги испраќате вашите податоци во надеж дека ќе им треба таков работник еден ден, според мене ова е губење време).

5. Весници – Локалните весници претежно имаат дел „Stellensuche“ каде се објавуваат огласи за работа.

Важно е да се разбере дека не се сите можности исти и треба да знаете како да се прилагодите. На пр. ако барате работа точно во местото каде што живеете, особено ако тоа е „пониска“ работа (без навреда, мислам на работни места за кои не се потребни прекумерни квалификации или знаење – чистење, келнерка, испорака, мини работа и сл.) .), одличен извор е локален весник. На овие фирми не им се исплаќа да плаќаат за реклами на скапи интернет портали.

Спротивно од претходното, ако станува збор за позиција што бара квалификација и за кое доаѓаат во предвид и компаниите од поголемо растојание, вистинскиот извор е интернетот. Овие компании не се рекламираат во локалните весници. На пр. компанијата XY бара сметководител, сосема е сигурно дека ќе ја рекламира позицијата само на интернет (своја веб-страница и онлајн портали) или евентуално ангажира приватна агенција за персонал за пребарување на интернет.

Како да постапам кога ќе најдам интересен оглас?

За разлика од барањето на стан кога морате веднаш да реагирате тука брзината не игра голема улога. Многу е поважно да пронајдете реклама што навистина ви одговара и да аплицирате за тоа на насочен и смислен начин. Запомнете, и фирмата која бара рабоници исто така ќе одвои време да ги натера вистинските луѓе да аплицираат и да ги разгледа и да донесе добра одлука. Ова не се случува за 1-2 дена, така што имате време.

Важно е да имате план, рутина и спремна документација – е-маил, биографија и мотивациско писмо (cover letter) за можете да се концентрирате на барањето.

Фактори на успех

Да се ​​направи пребарувањето што е можно поуспешно и да се избегне фрустрација од чести одбивања, најважно е:

  • Бидете свесни за себе, за вашите квалификации и знаете што да барате. Размислете за тоа каква работа сакате да работите и разгледајте ги барањата за тие огласи. Дали ги исполнувате сите или само некои од критериумите? Нема смисла да аплицирате за реклами каде што не можете да ги аргументирате вашите квалификации според најмалку 70% од барањата во огласот (мое мислење и искуство што сум ги стекнал лично). Обидете се да пребарувате понатаму, или истражете дали има друг збор за посакуваната работа (Account Manager, Sales Manager, Sales representative, Sales Executive, Berater, Kundenberater…).
  • Треба да аплицирате смислено од самиот почеток. Лицето кое ја добило вашата е-пошта и ја разгледува вашата апликација треба веднаш да добие впечаток на „таргетирање“. Е-маилот да е персонализиран и насочен – обавезно да го содржи името и презимето на HR Manager (честопати де најдува во огласот одоздола), мотивационото писмо е соодветно адресирано и CV да ги исполнува критериумите за работа. Ако го постигнете ова, шансите да бидете поканети на интервју се многу големи. Затоа, уште еднаш – подобро е да испраќате 1-2 такви апликации на ден отколку 10 паушални што менаџерот за човечки ресурси само што ќе ги прелиста со поглед без да обрати внимание.
  • Емаилот и текстот во него треба да нидат напишани кратко и јасно и без грешки, на пример:

Sehr geehrte Frau ….

anbei erhalten Sie meine Bewerbung für Ihre ausgeschriebene Stelle als ….(позицијата).
Warum ich die Stelle optimal ausfüllen kann und Ihrem Unternehmen durch meine Erfahrung im (вашите две главни квалификсции) zahlreiche Vorteile biete, entnehmen Sie bitte meinen ausführlichen und angehängten Bewerbungsunterlagen.

Ich freue mich auf ein persönliches Vorstellungsgespräch.

Mit besten Grüßen

Имајте одлично CV и соодветно писмо, без грешки.
Сето ова бара многу подготовка и истражување, затоа трпеливо и полека. Со добра подготовка и значајно пребарување, сигурно ќе имате подобри резултати и сите напори ќе ви се исплатат.

Тоа е сè, одличен прв чекор, останува само да почекате на одговор.

За повеќе вакви и слични информации придружете ни се во нашата фејсбук група Македонци во Германија.

Текстот е авторска сопственост и неговата содржина не смее да се превзема во целост или делови без претходна согласност од авторот или порталот Емигрико.