Нема повеќе брзо возење, Германија е на чекор од воведување ограничувања на брзината на автопатот

Денеска нема општо ограничување на брзината на многу делови од автопатите во Германија, но се чини дека тоа наскоро би можело да се промени.

Германија се соочува со голема неизвесност. Војната во Украина ги наруши енергетските планови на големата европска економија која главно живееше од руската енергија. Сега се бара излезна стратегија, а едно од решенијата е да се заштеди нафта.

Со години се дебатира за воведување ограничувања на брзината на делови од автопатот каде што е неограничена. Некогаш најважниот мотив беше безбедноста во сообраќајот, а сега енергетската криза дојде до израз.

На конференција во Вилхелмсхафен, министрите за животна средина на германските сојузни покраини гласаа за општо ограничување на брзината на автопатите. Ваков консензус никогаш не е забележан и најверојатно е вовед во одлука на највисоко ниво. Во решението, сепак, не е прецизирано колкава ќе биде ограничувањето на брзината.

Познато е дека колку е поголема брзината, толку е поголем отпорот на воздухот, што е клучен фактор за потрошувачката на гориво на автомобилот.

Отпорот на воздухот не се зголемува линеарно со зголемување на брзината, туку се зголемува директно. Така, дури и да одите малку побрзо, отпорот на воздухот значително ќе се зголеми, а со тоа и потрошувачката.

При брзина над 140 km/h, автомобилот троши натпросечно количество гориво. На пример, германскиот автомобилски клуб (ADAC) пресмета дека автомобилите од средната класа трошат до две третини повеќе гориво со 160 km/h отколку кога се патува со 100 km/h.

За повеќе вакви и слични информации придружете ни се во нашата фејсбук група Македонци во Германија